Мій урок



Тема. Поняття про комп’ютерну мережу. Види комп’ютерних мереж

Мета: ознайомити учнів із поняттям «комп’ютерна мережа», види та призначення комп’ютерних мереж; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати колективізм та інтерес до предмету.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування умінь і навичок.
Обладнання: дошка, комп’ютери, підручники, комп’ютерна програма «Поштовий голуб – Україна» з комплекту програмного продукту «Сходинки», картки із завданнями.
Хід уроку
І. організаційний момент.
- Доброго дня! (привітання з гостями).
- А зараз станемо в коло і візьмемося за руки.
- Покажіть свої долоньки. В одну долоньку покладіть увагу, творчість і здоров’я, а в іншу я вам покладу – знання та любов до інформаційних джерел. Зіжміть кулачки, візьміться за руки та відчуйте тепло ваших долонь на цілий урок.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1.                Гра «Зіпсований телефон».
2.                Асоціативний кущ «Складові частини комп’ютера».



-        До нас сьогодні завітала Мишка яка буде працювати разом з нами.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-        Сідайте за парти.
Робота в групах.
1.               Гра «Шифрувальник».
-        Коли ви розшифруєте, то дізнаєтеся тему нашого уроку. (комп’ютерна мережа)
IV. Сприйняття нового матеріалу.
Розповідь учителя.
- Ми з вами пограли в Гру «Зіпсований телефон». А за допомогою чого ви спілкуєтеся з друзями, рідними? (відповіді учнів).
Робота з книжкою.
Розгорніть книжку на закладці. (с.52)
- Розгляньте малюнки. Як відбувається обмін повідомленнями на першому малюнку?
- Що зображено на другому?
- А що на третьому?
- Як ви думаєте, за допомогою чого відбувається обмін інформацією між комп’ютерами?
(- Я вам допоможу, за допомогою комп’ютерних мереж.)
А що таке комп’ютерні мережі хоче дізнатися наша мишка. (Мишка підходе до учня і показує де йому читати, а потім усі разом.)
Ось в мене є кошик у який  ми будемо зберати нові слова.
І перше ми відправляємо до нашого Інтелектуального кошику.
Довідкове бюро.
У 1957 році було встановлено в Каліфорнійському університеті перший сервер комп’ютерної мережі.
А вже у 1973 році до мережі були підключені телефони і вона стала міжнародною.
Комп’ютерна мережа потрібна для того щоб обмінюватися даними між користувачами всього світу.
Нею користується на сьогоднішній день понад 2, 1 мільярди людей.
         А тепер наша Мишка хоче дізнатися про призначення комп’ютерних мереж.
Розповідь учителя (с. 53 1-2 абзац)
Компютери з’єднують у мережу, щоб мати можливість швидко обмінюватися даними, спільно користуватися програмами і навіть обладнанням.
Так, завдяки мережі ви можете надрукувати документ на принтері, підключеному до іншого комп’ютера; прослухати музику, що міститься на комп’ютері у іншому будинку.
-                     А зараз розглянемо малюнок і дізнаємося, яким спільним обладнанням користуються діти? (відповіді)
Розповідь учителя. (с. 53, 1 абзац)
Комп’ютерні мережі є зазвичай в офісах, навчальних кабінетах. Це допомагає полегшити та краще організувати роботу.
-         Тепер Мишка хоче дізнатися, яку користь ти отримаєш коли навчишся працювати з комп’ютерними мережами?
-         То яка користь?
Мишка уже втомилася і хоче відпочити.
Фізкультхвилинка.
-         Давайте дізнаємося і розповімо Мишці, як з’єднують комп’ютери в мережу та які є види комп’ютерних мереж?
Робота з підручником. (с. 54, перший абзац)
З’єднати будь-яку кількість комп’ютерів у мережу можна за допомогою спеціального кабелю або бездротового з’єднання. Обмін даними між комп’ютерами здійснюється завдяки певним пристроям і програмам. 
-         Розгляньте малюнок на сторінці 54. Як комп’ютери з’єднані у мережу у кожному випадку?
-         Робота з підручником. (с. 54, 1-2 абзац після малюнка.)
Розповідь вчителя.
Глобальною всесвітньою мережею є Інтернет, який з’єднує мільйони комп’ютерів по всьому світу.
Якщо комп’ютери з’єднані у мережу, то між будь-якими двома комп’ютерами завжди існує шлях для передання даних.
-         Мишка хоче попрацювати практично. Але спочатку пограємо у гру
«Так – ні».
1.     Гра «Так –ні».
Якщо твердження вірне вам необхідно його впіймати – плеснувши в долоні.
Якщо твердження хибне – два рази тупнути ніжками.

В  клас  комп’ютерний спітнілі
Ми вбігаємо щосили…. (ні)

За улюблений комп’ютер
Падаєм, мов стиглі фрукти…(ні)

А щоб сісти нам за парту,
Вчитель нам дає команду!  … (так)

Монітор  підсунь близенько
І дроти поправ  хутенько! …(ні)

Від екрана ти відсядь…
Сантиметрів на п’ятдесят!... (так)

Голова болить моя,
Потерплю годину я! … (ні)

Я дротів не зачіпаю,
Правило це добре знаю! …(так)

Як почую щось горіле,
Промовчу  я всім на диво…(ні)

Ласощі залиш ти за дверима
І сідай за компик сміло….(так)

В електронний клас науки
Сміло входь, лиш вимий руки!.. (так)
Практичне завдання. (8-10 хв.)
Робота за комп’ютерами. Програма «Сходинки» завдання «Поштовий голуб – Україна».
Фізкультхвилинка (для очей)
2.     Розгляньмо малюнок на с. 55 і з’ясуймо, основні способи з’єднання комп’ютерів у мережу.
Магістраль – використовують один кабель до якого підключені всі комп’ютери мережі.
Зірка – це мережа з центром, до якої підключаються всі інші комп’ютери.
Кільце – комп’ютери підключаються до кабелю замкнутого в коло.
3.     Групова робота.
-         А зараз ми перевіримо на практиці, як ви зрозуміли які є способи з’єднання комп’ютерів у мережу.
-         То скільки є способів?
-         Назвіть їх.
         Розгляньте схему розташування комп’ютерів у класі. Поміркуйте, як з’єднати комп’ютери у мережу?
Довідкове бюро.
Прообраз глобальної комп’ютерної мережі зявився в 1962 році у Києві. Під керівництвом радянського вченого Віктора Михайловича Глушкова був створений проект загальнодержавної мережі обчислювальних центрів. Цей проект дозволив би набагато ефективніше керувати економікою величезної держави – СРСР.
V. Підсумок уроку.
1. Робота в парах. Гра «Плутанка».(кільце)

2. Гра «Мікрофон».
- Що таке комп’ютерна мережа?
- Для чого призначені комп’ютерні мережі?
- Які є види комп’ютерних мереж?
- Чи маєш ти можливість за допомогою комп’ютера обмінюватися даними з друзями?
- Я і Мишка дякуємо за співпрацю на уроці.